تبلیغات
stillman - مطالب مرداد 1389

کنسرت و مستر کلاس «لیلی افشار» نوازنده گیتار در تهران برگزار می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، در این کنسرت که ۳۰ شهریور، اول و دوم مهرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، افشار به اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک خواهد پرداخت.
همچنین مستر کلاس این نوازنده ۲۵ و ۲۶ شهریور در موسسه «پارت» برگزار می‌شود.
بنابراین گزارش، لیلی افشار نواختن گیتار را از ۱۰ سالگی آغاز کرده و از جمله نوازندگان گیتار کلاسیک در جهان و اولین زنی است که در رشته اجرای گیتار کلاسیک از دانشگاه ایالتی فلوریدا به درجه دکتری دست یافته است.
افشار که لیسانس موسیقی خود را از کنسرواتوار بوستون دریافت کرده تا کنون جوایز زیادی را کسب کرده و اکنون استاد دانشگاه ممفیس است.
این نوازنده گیتار تا کنون کنسرت‌های متعددی در فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آمریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا، استرالیا و… برگزار کرده است.
 
 

منبع: farsnews.com



منبع:
http://www.zibaro.com

   


علیرضا افتخاری از اخبار منتشر شده درباره ی خانواده اش بسیار دلگیر شد و این اخبار را کذب دانست.
افتخاری گفت: «خبرهایی که در چند روز اخیر در مورد من و خانواده ام منتشر شده است تماما کذب است و از خبرنگارانی نیز که بدون بررسی صحت این خبرها آنها را منتشر کردند، گلایه دارم، کسانی که این اخبار کذب را منتشر می‌کنند در پی سوژه قرار دادن افراد جامعه هستند و با این کار بنیان خانواده‌ها را به هم می‌ریزند و اگر این افراد اعتقاد به معاد و قیامت داشته باشند هیچ گاه چنین اخباری را منتشر نمی‌کنند».
این خواننده موسیقی ایران اظهار داشت: «رسالت خبرنگاری بسیار خطیر و مهم است و خبرنگاران باید با صداقت پس از اطمینان از خبر آن را منتشر کنند، امروز شخصیت کشی از آدم کشی بدتر است، و متاسفانه این موضوع توسط برخی انجام می شود و همه ما به عنوان ملت ایران باید یکدل، و یکصدا شویم و در تمام امور برای پیشرفت به یکدیگر روحیه دهیم نه اینکه در پی تخریب و تضعیف یکدیگر باشیم».
در چند روز اخیر برخی سایت‌های خبری نوشته بودند، علیرضا افتخاری مهریه دخترانش را حفظ ۴۵۰ غزل حافظ و ۱۶ جزء قرآن کریم قرار داده است.
 
 
منبع: jahannews.com



منبع:
http://www.zibaro.com

   


 

فیلمت را بگو، نتش با من
 جوادی در ژانرهای مختلف سینمایی نت سازی کرده
رامین جوادی، به غیر از آهنگسازی برای سریال شناخته شده فرار از زندان برای چند فیلم مهم‌ هالیوودی هم دست به نت برده. به غیر از همکاری با‌ هانس زیمر در ساخت موسیقی فیلم‌های بتمن و دزدان دریایی کارائیب، او برای فیلم‌هایی آهنگسازی کرده که از لحاظ فرم و ژانر تفاوت‌های بسیاری با هم دارند؛ از فیلم‌های ترسناکی مثل متولد نشده گرفته تا فیلم‌های اکشنی مثل مرد آهنی و برخورد تایتان‌ها (جدیدترین فیلم او) و انیمیشنی مثل فصل شکار و چند سریال دیگر.

مرد آهنی ( ۲۰۰۸)
کارگردان: جان فاوریو
بازیگران: رابرت دانی جونیور، ترنس ‌هاوارد، جف برجیز، گوئینز پاترو
برای این که فضای فیلم و موسیقی آن باهم همخوانی داشته باشد، جوادی سراغ سازهای الکترونیکی رفته تا هیجانات داخل فیلم- که کم هم نیست – را چند برابر کند. در دهه ۸۰ و۹۰ میلادی با برادرش فقط روی سبک موسیقی هوی متال کار می‌کردند و بدون شک همین مساله پای او را به این ماجرا کشیده. البته خودش اعتراف کرده یکی از طرفداران پر و پا قرص کمیک بوک مرد آهنی بوده.

متولد نشده (۲۰۰۹)
کارگردان: دیوید اس گویر
بازیگران: گری الدمن، ادیتی یاسمن، جیمز ریمار
موسیقی فیلم‌های ترسناک از خود فیلم هم می‌تواند ترسناک تر باشند. این بار یک فیلم ترسناک؛ رامین بعد از مرد آهنی سراغ یک فیلم ترسناک رفت تا ببیند در این ژانر چند مرده حلاج است هر چند موسیقی او توانست بار روانی خوبی به فیلم تزریق کند. اما از آنجایی که متولد نشده فیلم ضعیفی از آب در آمد کسی به نت‌های جوادی کاری نداشت.
 
قریب ( ۲۰۰۸)
کارگردان: مارسل لانگنگر
بازیگران: ایوان مک گرگور، هیو جکمن
یک تریلر روان شناختی مثل فریب آهنگ‌هایی می‌خواهد که به جان تماشاگرش بیفتد و آن فضا را مرتب پیچیده‌تر از گذشته نشان بدهد. جوادی برای این که بتواند این فضا را در فریب در بیاورد سراغ نت‌هایی رفته که بیشتر با پیانو سر و کار دارد؛ آهنگ‌های ملایم که هم گوش نواز هستند و هم حس عجیب و غریبی در دلشان نهفته است. آهنگ‌هایی که می‌خواهند من و شما را فریب بدهند. رامین یک سال قبل‌تر چنین تجربه آهنگسازی را با فیلم آقای بروکس با بازی کوین کاستنر داشت که آن فیلم هم یک فیلم توهمی بود.
 
فلش فوروارد (۲۰۰۹)
خالق: برانان براگا
به غیر از فیلم‌های سینمایی، رامین با انتخاب یک سریال پر مخاطب دیگر نشان داد هنوز مزه موفقیت در سریال فرار از زندان از زیر دندان‌هایش بیرون نرفته. این سریال تا به حال در بیست و دو قسمت به نمایش در آمده که آقای آهنگساز کار نت‌گذاری بیست قسمت آن را بر عهده داشته. مضامین سریال نشان می‌دهد که جوادی به همان سبک و سیاق فرار از زندان آهنگسازی کرده.
 

seemorgh.com



منبع:
http://www.zibaro.com

   


 

گروه ارکیده که تعدادی از خوانندگان و نوازندگان زن به سرپرستی ارکیده حاجی وند آن را تشکیل می دهند پس از گذشت ده سال، مجدداً مجوز اجرا گرفته و در روز های گذشته کنسرتی را در تالار وحدت برگزار نمودند.

 

 



منبع:
http://www.zibaro.com

   


ابرو گوندش و همسرش در کرج

جمعه 22 مرداد 1389 نویسنده: عبداله حسینی |

درحالیکه هنوز حاشیه سازی ها برسر ازدواج خواننده مشهور وجنجالی ترکیه با یک تاجر ایرانی به پایان نرسیده است، هم اکنون این خواننده ترک بهمراه همسرش هم اکنون در کرج به سر میبرند.
این گزارش حاکیست چندی پیش موضوع ازدواج ابرو گوندوش خواننده ۳۶ساله ترکیه ای با تاجرزاده ۲۷ساله ایرانی به تیتر نشریات و رسانه های ترکیه ای تبدیل شد بگونه ای که ازدواج این دو به یکی از پرحاشیه ترین ازدواج های هنری در سالهای گذشته تبدیل شد.
در این خبرها آمده بود رضا ضراب تاجر زاده مشهور ایرانی که از دوران کودکی در ترکیه به سر میبرد علیرغم مخالفت خانواده اش با خواننده حاشیه ساز استانبول ازدواج کرد.
دراین خبر ها آمده بود مذهبی بودن خانواده مشهور ضراب موجب شده بود تا پدر و مادر رضا ضراب با این ازدواج مخالفت کنند اما با تماس مادر رضا با ابرو گوندوش این مخالفت تبدیل به موافقت گردیده و او برای عروس آینده اش آرزوی خوشبختی میکند.
با این حال ازدواج این دو در نهایت آرامش و باحضور تنها ۸نفر از نزدیکانشان برگزار میگردد که علیرغم تصاویر منتشره از این خواننده ترک وی در روز ازدواجش ترجیح میدهد از یک لباس بلند سفید استفاده کند.
 

 
آنها پس از ازدواج و سفر سه روزه شان خانه ای را  در Kemerburgaz به قیمت ۱۰هزار لیر ترکیه اجاره کرده و با هزینه کردن ۱۰۰هزار لیره آنرا تجهیز میکنندتا بتوانند زندگیشان را آغازنمایند، اما بدلایل نامعلومی آنها از کرج سر در آورده اند.
رضا ضراب و تازه عروس خانواده اخیرا با سفر به ایران در کرج حاضر و درخانه خواهرش سکونت پیدا کرده اند.
ضراب و این خواننده ترک تاکنون در برخی محافل غیر رسمی نیز حضور یافته و تعدادی از رستورانهای تهران و کرج میزبان این زوج بوده اند.
رضا ضراب  متولد تبریز است در سال  ۱۳۶۲ است و هم اکنون ۲۷ سال سن دارد . در زمان جنگ خانواده ضراب به دوبی رفته و رضا پسر کوچک خانواده در ترکیه مانده و آنجا به فعالیت می پردازد که پس از چند سال حسین ضراب پس از بازگشت به ایران کارخانه فولاد سازی تیکمه داش را تاسیس میکند . این کارخانه هم اکنون به نام وی  است و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.
 

مدیر عامل این کارخانه حسین ضراب و رئیس هیئت مدیره کارخانه نیر رضا ضراب است. آگهی تاسیس کارخانه کلا بنام خانواده ضراب می باشد . خانواده رضا ضراب یک خانواده کاملا مذهبی  هستند و کل اعضای خانواده پیرامون شغل تجارت کم و بیش فعالیت داشته اند که از جمله فعالیت های پدر رضا ضراب میتوان به تاسیس و اداره شرکت بین المللی واردات و صادرات ، تاسیس و فعالیت کشتیرانی (در استانبول ترکیه) ، کارخانه فولاد سازی (در تیکمه داش آذربایجان شرقی) ، صرافی (در دبی) و …اشاره داشت که که همین امر باعث می شود که از رضا ضراب هم یک تاجر ساخته شود .
لازم به ذکر است که خود رضا ضراب هم اکنون ، مالک یک شرکت تجاری بزرگ با عنوان کارخانه کشتی سازی رویال در استانبول ترکیه است  که در اصل متعلق به پدرش بوده است.
رضا علاقه عجیبی به موسیقی داشته و از وی بعنوان سراینده شعرهای یک خواننده آذربایجانی نیز نامبرده میشود اگرچه اکنون این شایعه که رضا برخی شعرهای همسرش را نیز میسراید تقویت شده است.
گفتنی است ابرو گوندوش تاکنون سه بار ازدواج کرده که اولین بار ازدواج وی در سن ۱۶سالگی صورت پذیرفته و در دومین ازدواج پس از طلاق با یک وکیل دادگستری ازدواج مینماید اما به دلایل نامعلومی از وی نیز جدا شده و اکنون در سن ۳۶سالگی درحالیکه با همسرش نزدیک ۱۰سال اختلاف سنی دارد زندگی با رضا ضراب را برگزیده است.
 

منبع: alborznews.net



منبع:
http://www.zibaro.com

   


کمدی های قدیم، یادش بخیر

دوشنبه 11 مرداد 1389 نویسنده: عبداله حسینی |

شبکه تهران برنامه‌ای دارد به نام «طنز پنج» که گزیده‌ای از سریال‌های کمدی چند سال پیش را نشان می‌دهد. این برنامه به خاطر محتوای بامزه و نشاط‌آور و خاطره‌انگیزش مشتریان پر و پا قرصی دارد. 
 می‌توانی پای تلویزیون بنشینی و از کارهای شیرین یک سری شخصیت‌های کاریکاتور گونه لذت ببری. تماشای این برنامه از جنبه‌های دیگر نیز می‌تواند لذت بخش باشد. با دیدن سریال‌های قدیمی ناخودآگاه یاد آن دوران می‌افتی و خاطراتی برایت زنده می‌شود که هیچ ربطی به فیلم و سریال در حال پخش ندارد. می‌توانی به چهره آدم‌ها دقیق شوی و ببینی موهای سیاه رنگ بازیگران جوان دیروز چطور در گذر زمان رنگ باخته است.
اما اگر بخواهیم از منظر یک روزنامه‌نگار به این کارها نگاه کنیم، چیزهای بیشتری دستگیرمان می‌شود. اولین سوالی که پیش می‌آید این است: چرا در این روزها خاطره خوش کمدی موفقی چون پاورچین دیگر تکرار نمی‌شود؟ البته سوال کلی‌تر می‌تواند این باشد:‌ چرا حجم سریال‌های کمدی تلویزیون به لحاظ کمی کاهش پیدا کرده و کارگردان‌ها تمایلی به وارد شدن به این گونه از خود نشان نمی‌دهند؟
اثبات این ادعا کار سختی نیست. کافی است به سریال‌های شبانه‌ای که در تابستان امسال روی آنتن می‌رود نگاه کنید و فضای کلی آنها را با کارهای چند سال پیش در مدت زمان مشابه مقایسه کنید. در این سریال‌ها نه تنها تهیه کننده‌ها به سمت حوزه کمدی نرفته‌اند؛‌ بلکه در همان کارهای عاطفی و ملودرامشان هم اصل را بر تلخ کردن هر چه بیشتر سریال قرار داده‌اند نه شادساختن و آرام کردن مخاطب.
همچنین در ترکیب سریال‌های ماه رمضان امسال فقط یک سریال با لحن کمیک دیده می‌شود. یعنی سریال «از پذیرفتن خانواده معذوریم».
نکته بعدی این است که همان اندک سریال‌های کمدی پخش شده نیز چه از جهت اصول هنری و زیبایی‌شناسی و چه از جهت ارتباط با مخاطب به توفیق چندانی دست پیدا نکرده‌اند.
در چند قسمت از برنامه «طنز پنج» سریال موفق «پاورچین» به نمایش در آمد. اگر یادتان باشد داستان آن قسمتی بود که شادی (سحر ولدبیگی)‌ و یاسمن (سحر زکریا) و… می‌خواستند برای چند شب به سفر بروند. فرهاد (مهران مدیری)‌ و داوود (جواد رضویان) و بقیه دوستانش هم به خاطر تجربه چند روز زندگی مجردی از خوشحالی در پوست خودشان نمی‌گنجیدند و لحظه شماری می‌کردند که هر چه زودتر همسرانشان خانه را ترک کنند.
با محوریت این ایده ساده و یک خطی، موقعیت داستانی چند قسمت از سریال پاورچین شکل می‌گیرد. آدم‌های دست و پا چلفتی سریال در دوران کوتاه مجردی شان،‌ذات واقعی شان را نشان می‌دهند و با حواس پرتی کارهایی می‌کنند که قهقهه مخاطب را در پی دارد.
اتفاقا رمز موفقیت مهران مدیری در این بود که می‌توانست با ساده‌ترین تمهیدات، بیننده‌اش را بخنداند. به عنوان مثال آن سکانس‌هایی را به یاد آورید که آدم‌های دور میز به سمت هم نخود پرتاب می‌کردند. یا آن سکانسی که سپهر (سیامک انصاری)‌ شیر خشک را بدون مخلوط کردن با آب به نوزاد‌ می‌خوراند.
بد نیست که کارگردان‌های کمدی‌های امروزی نگاه دوباره‌ای به این سریال‌های قدیمی بیندازند. آن وقت می‌فهمند که برای خنداندن بیننده راه‌های دیگری غیر از «توی حوض انداختن» و «پشت پا زدن» هم وجود دارد.
پاورچین یک الگوی موفق برای کارهای طنز تلویزیونی است. خود مهران مدیری نیز بارها بر این نکته تاکید کرده و گفته: پاورچین در تاریخ طنز ما یک استثناست و به نظرم هرگز نمی‌شود دوباره شبیه‌اش را ساخت.
اگر پاورچین را یک نقطه اوج در نظر بگیریم، باید بگوییم طنز‌های شبانه پس از پاورچین‌ بندرت توانستند به این نقطه اوج نزدیک بشوند. در پاورچین تمام عناصر خوب در کنار هم قرار گرفته بودند و ترکیبشان محصول دوست داشتنی شده بود.
متن‌ها به صورت گروهی نوشته می‌شدند و پیمان قاسم‌خانی نیز در مقام سرپرستی نویسندگان نقش مهمی در یکدست کردن متن‌ها داشت.
جواد رضویان، شقایق دهقان، سحر ولدبیگی، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی و سحر زکریا همگی بازی‌های جذابی را ارائه دادند و از همه مهم تر این که مهران مدیری این سریال را با عشق و علاقه و از سر فرصت ساخته بود.
بعد از پاورچین‌ موج کارهای کمدی ۹۰ شبی به راه افتاد که خیلی هایشان دچار شتابزدگی در مرحله تولید شدند.
نقطه قوت پاورچین این بود که روایت دلنشینش با لوکیشن ساده آپارتمانی‌اش تناسب داشت. در حالی که کمدی‌های کنونی آن قدر دچار پیچیدگی در قصه‌گویی و اجرا می‌شوند که مخاطب در ارتباط سریال دچار مشکل می‌شود. گاهی وقت‌ها دلمان تنگ می‌شود برای همان جنگ شبانه «ببخشید شما» که مهران مدیری رک و صریح از یک کفاش می‌پرسید: ‌شما دخترتان را به مردی از هم صنفان خودتان می‌دهید یا نه؟
به جز پاورچین کمدی‌های دیگری هم هستند که دیدن دوباره شان می‌تواند خاطره‌انگیز باشد. کمربند‌ها را ببندیم‌ و بدون شرح (مهدی مظلومی) در زمان خودشان توانستند جریان‌ساز باشند. البته برخی‌ها معتقدند هر چیزی که بدل به خاطره شود پس از سال‌ها ارزشی دوچندان پیدا می‌کند و دوست داشتنی می‌شود. یعنی آن چیزهایی که ما از آنها خاطرات شیرینی داریم، آن قدرها هم که فکر می‌کنیم خوب نبوده‌اند. به قول صائب: هر چه رفت از عمر یاد آن به نیکی می‌کنند،‌ چهره امروز در آیینه فردا خوش است.
همه اینها قبول. اما باید بپذیریم که به نسبت کارهای قدیمی در ژانر کمدی چه در سینما و چه در تلویزیون دچار پسرفت شده‌ایم.
 

منبع: jamejamonline.ir



منبع:
http://www.zibaro.com

   


 

  به درخواست یکی از دوستان

با عرض پوزش که نتونستم اطلاعات بیشتری در مورد پندار اکبری پیدا کنم.

 
پندار فرزند اول عبدالرضا اکبری  یک تدوینگر- بازیگر است.

 

پندار فرزند اول عبدالرضا اکبری  یک تدوینگر- بازیگر است.

او در مجموعه «تلاش» و « زمزمه محبت» به کارگردانی پدرش «عید آن سال» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر سریال «نو عروس» سریال«پشت صحنه» و«بوی غریب پاییز» و به تازه گی در سریال فاصله ها بازی کرده است.با  او درباره فعالیتش در عرصه بازیگری و تدوین گفت‌وگو می کنیم.

   آن‌طور که از صحبت‌های پدرتان متوجه شدیم شما علاوه بر کار تدوین، دستی هم در کار بازیگری دارید و البته طبق گفته پدرتان خیلی گزیده کار می‌کنید.

   شاید بیشتر به دلیل کسب تجربه باشد. به هرحال در این چند سال که بابا بازی داشته و تجربه‌های مختلفی به دست آورده، من هم براساس این تجربه‌ها سعی کرد‌ه‌ام تا به قول معروف آهسته و پیوسته عمل کنم. نمی‌خواهم که یک شبه ره‌صد ساله را طی کنم، چون در این صورت خیلی زود به پایان می‌رسم. دوست دارم قدم‌های محکمی بردارم و انتخاب‌های بهتری داشته‌ باشم.

  •    فعالیت شما در زمینه تدوین چقدر در تصمیم‌گیری‌های شما برای انتخاب یک نقش تأثیر داشته است؟

   البته بی‌تأثیر هم نبوده ،چون این هنر آنقدر کامل هست که احساس نیاز برای فعالیت در کار دیگر مثل بازیگری را پیدا نمی‌کنی؛ اما چیزی که هست من براساس علاقه‌ام به این هنر رو آوردم. البته بد نیست عنوان کنم که مونتاژ برخلاف بازیگری که در جمع حضور داری و دیده می‌شوی، کاری است که مدام در پشت صحنه هستی و دائماً مشغول کار، بنابر این کمتر در جمع حضور داری.

  •    در باره تدوین  بیشتر صحبت کنید.

   تدوین در واقع عرضه نهایی یک مجموعه تلویزیونی ، یا یک فیلم سینمایی است. زمانی که بازیگر و کارگردان و دیگر عوامل فعالیت خود را انجام می‌دهند ،مجموعه این فعالیت‌ها روی یک فیلم یا نگاتیو ضبط و به دست تدوینگر سپرده می‌شود. از آنجا که این مجموعه‌ها به صورت تکه‌تکه است، تدوینگر آن را یک دست کرده و ریتم‌گذاری می‌کند. یک تدوینگر (مونتور) می‌تواند با انتخاب یک تصویر، مسیر یک فیلم را تعیین کند.

   با این توضیح ها یک تدوینگر هم باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشد؟

   صددرصد. به هر حال فرد باید ریتم و تصویر را بشناسد و مطالعه زیادی در این زمینه داشته باشد. نکته جالبی که دوست دارم در باره تدوین برای نوجوان‌ها عنوان کنم این است که تدوین، مخصوصاً تدوین کامپیوتری، مثل بازی کردن با یک پازل است، چون شما تکه‌های تصویرها را کنار هم می‌چینید و از کنار هم قرار دادن تصویرهای چیده شده یک مجموعه می‌سازید. در واقع شما با تصویر بازی می‌کنید و با خوب بازی کردن می‌توانید روند یک فیلم را تغییر دهید.

  •    بپردازیم به بازیگری؛ آیا علاقه شما به بازیگری به دلیل حضور پدرتان در این رشته ایجاد شده است؟

   به هر حال این علاقه از کودکی با من بوده و من مدتی خیلی تفریحی به این قضیه نگاه می‌کردم تا اینکه وارد کلاس‌های بازیگری پدرم شدم و دوره بازیگری و کارگردانی را آنجا گذراندم. علاقه و اعتماد به نفسم نسبت به کار بازیگری از آن زمان به بعد خیلی بیشتر شد و از سال ۸۰ به بعد تقریبا حرفه‌ای این کار را دنبال کرده و در چند مجموعه و یک تله فیلم بازی کردم.

  •    چند ساله بودید که برای اولین بار جلوی دوربین رفتید؟

   بار اولی که مقابل دوربین قرار گرفتم، تقریباً ۱۵-۱۶ ساله بودم. اتفاقاً در فیلمی بازی کردم که پدرم همبازی‌ام بود.در این سن و سال آدم چندان حرفه‌ای به کار نگاه نمی‌کند؛ بنابر این همه‌چیز برایش  رنگ و بوی دیگری دارد. برای من هم از این که در کنار کسانی بازی می‌کردم که زمانی بازی‌هایشان را در سینما و تلویزیون می‌دیدم و به کارشان علاقه
داشتم،  ضمن اینکه باور کردنی نبود، بسیار لذت‌بخش هم بود.مثلاً من کارهای آقای رضا فیاضی و آتنه فقیه نصیری را دوست داشتم و یا به فیلم‌های آقای یاسینی، که برای گروه کودک برنامه می‌ساخت، خیلی علاقه داشتم.

  •    آیا شما هم مثل پدرتان این حرفه را از همان دوران نوجوانی انتخاب کرده بودید؟

   راستش من چندان شاگرد زرنگی نبودم، بنابر این خودم را قانع کرده بودم که مثل خیلی‌های دیگر به دکتری و مهندسی فکر نکنم. درباره هنر هم خیلی جدی نبودم. اما با توجه به شرایط سنی‌ام دوست داشتم خلبان و یا یک فوتبالیست شوم. به هر حال این دوران خاص و پر از هیجان را گذراندم و بالاخره در رشته عکاسی تحصیل کردم.



منبع:
http://www.zibaro.com

   


حالی که هنوز صندلی های خالی در استادیوم محل برگزاری کنسرت دیده می‌شود ساز‌های گروه موسیقی سیمرغ ساعت ۲۱:۳۰ در حضور بیش از چهار‌هزار نفر علاقه‌مند موسیقی به صدا در آمد. به گزارش پارس توریسم ،موسیقی ما در گزارش لحظه به لحظه کنسرت همایون شجریان نوشت :وزش باد و وجود ابر در آسمان پیش از آغاز برنامه نگرانی هایی را برای اعضای گروه به خصوص بهرنگ تنکابنی و همایون شجریان به وجود آورد که از بخت خوب گروه اتفاق بدی رخ نداد و کنسرت در یک هوای بسیار مطبوع در حال اجراست.

- برنامه با حضور اعضای گروه سیمرغ روی سن و نواختن قطعه «نوشه» که قطعه‌ای برای سه تار و ارکستر است آغاز شد. حمید متبسم تکنوازی سه تار بر عهده داشت که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

- قطعه «ونوشه» که اثری است برای سه تار و ارکستر اولین اثر «حمید متبسم» است که در سال ۱۳۶۹ به رشته تحریر درآمده و در آلبوم «بامداد» ارایه شده است. این اولین اجرای صحنه‌ای از ونوشه محسوب می‌شود که خود آهنگساز در نقش تکنواز سه‌تار حاضر خواهد بود.

- محمد رضا درویشی رهبری ارکستر گروه سیمرغ را که متشکل از نوازندگان سازهای ملی ایرانی‌اند را بر عهده دارد.

- همایون شجریان که تک خوان قطعات سیمرغ است هنوز روی سن نیامده است.

- همه منتظر سیمرغ اند ….

- سرانجام با حضور همایون شجریان در میان تشویق‌های حضار اجرای قطعه سیمرغ آغاز شد. در این بخش اعضای گروه کر نیز به گروه اضافه شدند.

- کنسرت با نوای نی پاشا هنجنی و همراهی گروه کر شروع شد.

- قطعه سیمرغ در شش قسمت داستان زال و سیمرغ را روایت می‌کند. این قطعه با دیباچه‌ای برای ارکستر و گروه کر آغاز شده و در بخش دوم که «زادن زال» نام دارد، داستان تولد زال نقل می‌شود. در بخش‌های بعدی این قطعه که به ترتیب «سام و زال»٬ «سیمرغ و زال» و «بازگشت زال» نام دارد٬ داستان زندگی زال و رهاشدن او در البرزکوه٬ مراقبت سیمرغ از او و رشد و نمو زال نقل می‌شود، تا جایی‌که زال به جوانی برومند بدل شده و آوازه‌اش به سام نریمان می‌رسد و پدر شرمگین از رها کردن فرزند در پی یافتن او می‌شتابد و فرزند، عمل نکوهیده‌ی پدر را می‌بخشد. پنج قسمت نخست سیمرغ در مایه‌های چهارگاه٬ همایون٬ ماهور و آواز اصفهان تصنیف شده؛ ولی در بخش پایانی قطعه٬ ارکستر به نوا تغییر کوک می‌دهد تا داستان عاشقانه‌ی «رودابه و زال» به زبان موسیقی و آواز نقل شود.

- تصنیف این اثر که برای ارکستر بزرگ سازهای ملی ایران٬ گروه کر و خواننده نوشته شده، حدود پنج سال به طول انجامیده و مراحل تمرین ارکستر با حضور حدود چهل نوازنده و خواننده از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شده است.

- گروهی از حضار بسیار تحت تاثیراجرای گروه قرار گرفته اند تا جایی که برخی با چشمان اشک آلود با اجرای گروه همراهند.

- حمید متبسم آهنگساز این اثر از کنار گروه صدابرداری مشعول تماشای اجرای گروه است.

- ۲۰ دقیقه تنفس اعلام می‌شود

- پرده پنجم قطعه سیمرغ با تسلط مثال زدنی همایون شجریان در حال اجراست.

- پایان باشکوه قطعه‌ی سیمرغ در هم‌آوایی همایون شجریان٬ گروه کر و ارکستر قطعاً یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات در خاطرات علاقه‌مندان موسیقی خواهد بود

- کنسرت در ساعت ۲۳:۳۰ به ÷ایان رسید.



منبع:
http://www.zibaro.com

   


محسن رجب‌پور مدیر شرکت فرهنگی هنری ترانه شرقی از برگزاری کنسرت بنیامین در کیش و گروه آریان در تهران خبر داد.
 محسن رجب‌پور مدیر شرکت فرهنگی هنری ترانه شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس گفت: گروه آریان ۱۲ تا ۱۴ مرداد در دو سانس ۱۸ و ۲۱:۳۰ در برج میلاد به روی صحنه می‌رود و کاری متفاوت از کنسرت‌های قبلی را ارائه می‌دهد.
وی ادامه داد: در این کنسرت گروه با ترکیب کردن قطعات قبلی، قطعات جدیدی را بوجود آورده که در کنار کارهای جدیدش نوع متفاوتی برای مخاطبان اجرا می‌کند و این خود باعث متفاوت شدن این کنسرت نسبت به کنسرت‌های گذشته‌ شده است.
رجب‌پور با بیان اینکه اجرا در گروه آریان را متحول کرده‌ایم، بیان داشت: این شیوه کار در چیدمان قطعات باعث شده کار گروه متحول شود.
مدیر شرکت فرهنگی هنری ترانه شرقی در خصوص کنسرت بنیامین نیز گفت: این کنسرت ۴ تا ۶ مرداد در تالار شهر جزیره کیش در سیزدهمین جشنواره تابستانی کیش برگزار می‌شود.
وی افزود: در این اجرا بنیامین قطعاتی از دو آلبوم دارای مجوزش را به همراه قطعه بوی عیدی و منو ببخش که برای مرحوم ناصر عبداللهی ساخته است را اجرا خواهد کرد، همچنین یک قطعه جدید را که در تور آمریکا اجرا کرده نیز در این کنسرت می‌خواند.
رجب‌پور در خاتمه درباره بلیت‌فروشی این دو کنسرت گفت: بلیت‌فروشی کنسرت بنیامین در جزیره کیش و کنسرت آریان از دوشنبه ۴ مرداد در مراکزی چون ققنوس، دارینوش، سیاه و سفید و فروشگاه نگین انجام می‌شود.

منبع: farsnews.com



منبع:
http://www.zibaro.com

   


اکران پسر ادم دختر حوا

شنبه 2 مرداد 1389 نویسنده: عبداله حسینی |

 

“پسر آدم، دختر حوا” به کارگردانی رامبد جوان تلاشی است برای زنده نگه داشتن سینمای سالم کمدی، سینمایی که به دور از لودگی مخاطب را بخنداند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامبد جوان بازیگر و کارگردان دو شخصیت متفاوت اما به هم شبیه هستند، جوان بازیگر البته در این سال‌ها به دلیل فعالیتش در پشت دوربین و به عنوان کارگردان توانسته موقعیتی تازه پیدا کند. او کمتر در نقش‌های تکراری مقابل دوربین می‌رود و می‌تواند در فیلم‌ها و مجموعه‌های خودش نقش‌هایی تازه بازی کند.

“پسر آدم، دختر حوا” یک کمدی موقعیت و متاثر از جریانی است که با فیلم “آتش بس” به راه افتاد، فیلم تمام انرژی‌اش را از “آتش بس” نمی‌گیرد، موقعیت‌های کمیک خوبی دارد و بازیگرانش درست انتخاب و هدایت شده‌اند، جنس، نوع شوخی‌ها و کمدی هم جوان پیش از این فیلم، فیلم “اسپاگتی در هشت دقیقه” و مجموعه‌های “گمگشته” و “مسافران” را ساخته و مقایسه این آثار با هم نشان دهنده رشد تکنیکی او است و البته درکش از کمدی و شناختش از بازیگری، میزانسن و فضا سازی. اگر “اسپاگتی در هشت دقیقه” و “گمگشته” را سیاه مشق‌های جوان بدانیم او حالا به مرحله‌ای رسیده که می‌داند چطور باید یک لحظه کمدی خوب را از کار درآورد.

در کمبود کمدی خوب و کمدینی که بدون توسل به لودگی بتواند مخاطبش را بخنداند رامبد جوان مسیرش را در سینما پیدا کرده، حتی اگر در آغاز راه باشد و به اوج نرسیده باشد .می‌شود بعضی از مجموعه‌ها یا فیلم‌های او را دوست نداشت اما نمی‌توان از امتیازهای کمدی و طنزش در شرایطی که سینما در قبضه فکاهی‌های به شدت سطحی و نازل است و تلویزیون دوره مجموعه‌های طنز موفق شبانه را پشت سر گذاشته چشم پوشید.

جوان تلاش می‌کند در دل سینمای حرفه‌ای با همه نقاط ضعف و قوتش و با بازیگر حرفه‌ای و شناخته شده فیلم بسازد، می‌کوشد فیلمی بسازد که هم برای مخاطب جذاب باشد و هم ساختار سینمایی آن ایراد و ضعف کمتری داشته باشد. در چنین شرایطی که یکی از پرفروش‌ترین کمدی‌های سینمای ایران ملغمه‌ای به نام “اخراجی‌ها” است و سلیقه مردم و مخاطب عام را چنین تولیداتی شکل می‌دهند فیلمی مانند “پسر آدم، دختر حوا” و مجموعه “مسافران” در کارنامه یک بازیگر و کارگردان طنز نمره قبولی می‌گیرند.

رامبد جوان مانند مهران مدیری اصرار ندارد ستاره مجموعه یا فیلمش باشد، او به کار گروهی و درست از کاردرآمدن جزئیات که کل یک مجموعه را می‌سازند باور دارد و به همین دلیل در “مسافران” حسن معجونی بیش از او دیده می‌شوند و در “پسر آدم، دختر حوا” حامد کمیلی و مهناز افشار.

مجموعه‌ها و فیلمهای رامبد جوان بی‌عیب و نقص نیستند، فعالیتش به عنوان مجری یا بازیگر تئاتر همراه با فراز و فرود است اما تلاش او برای زنده نگهداشتن گونه‌ای از کمدی پرتحرک بدون غرق شدن در قواعد نانوشته سینمای عامه پسند سطحی قابل توجه است.

شبیه آن چیزی است که از جوان انتظار داریم.

منبع:مهر



منبع:
http://www.zibaro.com

   


ایده گرفتم؛ تقلید نکردم
آلبوم چکاوک که چندی پیش وارد بازار موسیقی شد حاصل زحمات جوانانی است که دغدغه به روز کردن موسیقی سنتی با حفظ اصالت آن را دارند. این هنرمندان با ساخت آلبومی ‌براساس برنامه گلهای رادیو هم جوانان علاقه مند به این سبک موسیقی را جذب خود کرده اند و هم حسی نوستالژیک را برای کسانی ایجاد کرده اند که سال‌ها پیش شنونده این برنامه بودند، پیمان خازنی آهنگساز و محسن شاهرودی خواننده این آلبوم هستند. گفت‌وگویی با محسن شاهرودی خواننده این اثر داشتیم که می‌خوانید:
 
تاکنون استقبال از آلبوم چکاوک چطور بوده؟
این آلبوم با نگاه نو به موسیقی و ارتباط با نسل جوان ساخته شد با این هدف برآوردی که تا کنون از انتشار این آلبوم داشته ایم مثبت بوده و استقبال خوبی از سوی مردم بخصوص جوان‌ها شده است و این برای من جای خرسندی است که هم منتقدان شنونده این اثر بوده‌اند هم عامه مردم، البته پاسخ دهنده اصلی این پرسش مردم هستند و آنها باید درباره این آلبوم قضاوت کنند.
از قطعات این آلبوم بگویید؟
آلبوم «چکاوک» به سبک برنامه‌های «گل‌ها» در رادیو ساخته شده است که در برگیرنده تصنیف آسمانی با شعری از پروین فراهانی، دو نوازی تار و پیانو با دکلمه صالح‌علا بر شعری از حافظ در مایه اصفهان، مقدمه دشتی، دو نوازی تار و پیانو با دکلمه صالح علا بر روی شعر حافظ، تصنیف آتش دل با شعری از حافظ و بداهه‌نوازی نی در مایه دشتی، تصنیف جرعه جام با شعری از حافظ و تکنوازی‌ نی در مایه اصفهان و قطعه‌ بی‌کلام پیغام دل، تکنوازی سنتور و تصنیف پیغام دل با شعری از خودم در مایه دشتی است.
چرا تصمیم گرفتید به این سبک کار کنید؟ و از آنجایی که چکاوک اولین آلبوم شماست چرا کار جدیدی ارائه نکردید که امضای خودتان پای آن باشد؟
تمام قطعات این آلبوم جدید است و ما تنها به لحاظ فرم بر اساس برنامه گلها کار کردیم و سازبندی به جز برنامه ۲ با سازبندی برنامه گل‌ها متفاوت است و ما جایی از پیانو با کوک استاندارد استفاده کردیم، برنامه گل‌ها از گنجینه‌های موسیقی ایرانی است و حسی نوستالژیک را در شنونده ایجاد می‌کند ما در این آلبوم نگاهی نو به آن برنامه داشته‌ایم و امیدوارم که در ارائه این اثر موفق عمل کرده باشیم.
موسیقی‌هایی از نوع برنامه گلها چه ویژگی‌هایی دارد که جوانان را جذب خود می‌کند؟
فکر می‌کنم تأثیر عمده آن از انتخاب اشعار بوده مثلاً استاد بنان هم در انتخاب اشعار بسیار مردمی‌عمل می‌کرد هم شخصیت بسیار مردمی‌داشتند انتخاب ملودی نیز در این تأثیر گذاری اثر بسزایی دارد.
چرا محمد صالح علا را برای دکلمه‌های این آلبوم انتخاب کردید؟ قطعاً حضور ایشان به دیده شدن آلبوم کمک کرد.
آقای صالح علا صدای خاصی دارند و صدای ایشان در دکلمه شعر کلاسیک کمتر استفاده شده و فکر می‌کنم اشعار حافظ با صدای ایشان شنیدنی‌تر باشد. ایشان صدای ساده، بی تکلف و درعین حال گیرایی دارند که حتی وقتی به عنوان مجری صحبت می‌کنند تأثیر مثبتی بر مخاطب خود می‌گذارند،حضور آقای صالح علا برای ما انرژی بخش بود.

موسیقی سنتی به روز نشده و به همین دلیل جوانان جذب آن نمی‌شوند، این دغدغه در شما به عنوان یک جوان وجود دارد، حالا چه باید کرد تا موسیقی سنتی به روز شود؟
انتخاب اشعار کمک مهمی‌ به روز کردن موسیقی سنتی می‌کند. ما شاعران معاصر توانمندی داریم اما باز شاهد اجرای اشعار گذشتگان در آلبوم‌های موسیقی سنتی هستیم. لحن خواننده، انتخاب ملودی‌ها و … به این به روز شدن کمک می‌کند اما همواره باید مراقب باشیم تا کاری نکنیم به اصالت موسیقی سنتی ضربه وارد شود.
از آنجایی که این اثر بر اساس برنامه گل‌های رادیو ساخته شده، حضور شما چقدر در اثر مشهود است؟
من در خواندن این کار تلاش کردم از همه بزرگان آواز از جمله استاد شجریان، بنان و… بهره ببرم اما به طور کلی در همه بخش‌ها سعی کردم خودم باشم و تقلیدی از کسی نداشته باشم.
قصد ندارید جدی‌تر به شعر و ترانه سرایی فکر کنید؟
به نظر من برای اینکه شاعر و ترانه سرایی موفق بود باید مطالعه داشت. دوست دارم اگر قرار است به صورت جدی وارد این حوزه شوم باید به صورت حرفه ای مطالعه داشته باشم و با سواد کامل در این حوزه فعالیت کنم.
در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟
هم اکنون مشغول آماده سازی آلبوم دیگری با پیمان خازنی هستم به طوری که تاکنون ملودی سازی‌ها انجام شده و بعد از گرفتن مجوز اشعار، ضبط آن را شروع می‌کنیم.
برای اجرای کنسرت برنامه‌ای دارید؟
منتظرم مردم ارتباط بیشتری با این آلبوم برقرار کنند و قطعات دیگری از من منتشر شود، برای کنسرت هم برنامه‌هایی دارم.

منبع: iran-newspaper.com



منبع:
http://www.zibaro.com

   


درباره وبلاگ


آخرین پستها


نویسندگان


آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :