تبلیغات
stillman - مطالب آبان 1389

عکس جواد رضویان و دخترش یامین

چهارشنبه 26 آبان 1389 نویسنده: عبداله حسینی |



منبع:
http://www.zibaro.com

   


به سراغ سپند امیر سلیمانی و همسرش مارال آراسته بازیگر جوان سینما و تلویزیون می رویم که این روزها مشغول بازی در سریال خوش نشین ها می باشد.

با همسرتون چطور آشنا شدید؟
سپند امیر سلیمانی:ما در یک جمع دوستانه به واسطه دو نفر از دوستان قدیمی معرفی شدیم و از آنجا آشنایی ما شروع شد که نزدیک به ۴ سال پیش بود.آن موقع سریال نرگس,هر شب پخش می شد و مارال هم همه قسمت های آن را دنبال می کرد.وقتی که برای اولین بار همدیگر را دیدیم او مرا نشناخت,طوری که مجبور شدم به او توضیح بدهم که من نقش همان دامادی را بازی می کنم که…و آنجا بود که او تازه متوجه شد که من هم یکی از بازیگران آن سریال روتین هستم.این موضوع یکی از خاطرات شیرین روزهای اول آشنایی مان شد.بعد از آن هم این آشنایی ادامه پیدا کرد و بعد از گذشت مدتی,زمانی که احساس کردیم از هم شناخت کافی بدست آورده ایم و می توانیم با زندگی در کنار هم خوشبخت باشیم.البته از همان روز های اول آشنایی موضوع ازدواج را با هم مطرح نکردیم اما بعد که روز به روز شناختمان از هم بیشتر شد و تقریبا ۲ سال از آشنایی مان می گذشت تصمیم گرفتیم آینده مان را در کنار هم و با هم بسازیم و زندگی مشترکمان را با شناخت و علاقه آغاز کردیم.
فکر می کنید از همه نظر مثل هم هستید؟
سپند امیر سلیمانی:بله,روحیات ما خیلی به هم شبیه است و مواقعی که کنار هم هستیم خیلی کم پیش می آید حوصله مان سر برود یا حرفی برای گفتن نداشته باشیم.همیشه از کنار هم بودن لذت می بردیم و با شوخی ها و بگو بخندها بهترین لحظه ها را با هم داریم.هم من و هم مارال اهل فیلم دیدن هستیم و هر دو سریع با محیط اطرافمان ارتباط برقرار می کنیم.البته با هم تضادهایی هم داریم,مثلاوقتی می خواهیم وسیله ای بخریم,شاید اصلا نظراتمان با هم یکسان نباشد اما سعی می کنیم با کنار آمدن سلیقه هایمان را به هم نزدیک کنیم تا به یک مورد مشترک برسیم که نامش را بگذاریم تفاهم.
آیا خانواده همسرتون در مورد ازدواج سختگیری هم کردند؟
سپند امیر سلیمانی:توقعات ما از همدیگر خیلی منطقی بود و اینگونه نبود که مثلا خانواده مارال عروسی در فلان هتل معروف را بخواهند و مهریه سنگین و….حتی روز قبل از عقد بود که متوجه شدیم هنوز در مورد مهریه صحبت نکرده ایم و مقدار آن را تعیین نکرده ایم و از آنجایی که عشق و علاقه میان ما از روی منطق بود وقتی میزان آن را از مارال پرسیدم,متوجه شدم که واقعا دوست داشتن باقی می ماند نه پول یا رقم های سرسام آور مهریه و با مهریه ای که خودش خواست و من هم موافقت کردم که تعداد آن فقط ۷ سکه بهار آزادی بود.
سپند شریک خوبی در زندگی هستش؟
مارال آراسته:یادم هست وقتی با سپند آشنا شدم تازه پدرم را از دست داده بودم.آن روزها(مثل الان)احساس می کردم که می توانم به سپند تکیه کنم و از کنار او بودن احساس آرامش می کردم.به نظر من همه چیزهای خوب دنیا در وجود سپند جمع شده و کل این ها برای من یک انتخاب ایده آل بود که توانستم به او به چشم یک شریک زندگی نگاه کنم.ما در خیلی از چیزها مثل هم هستیم و کم پیش می آید از هم ناراحت شویم که همه این ها به خاطر درک متقابل است و اینکه عشق و علاقه میان ما از روی عقل و منطق بود,نه احساسات زودگذر چون با هم قرار گذاشتیم که همیشه همدیگر را خوشحال کنیم.



منبع:
http://www.zibaro.com

   


دولت دختران را شاداب می کند !!

دوشنبه 10 آبان 1389 نویسنده: عبداله حسینی |

رئیس سازمان ملی جوانان گفت: بسته ویژه‌ای را به منظور نشاط و شاداب‌سازی دختران تدوین می‌کنیم که آن را به تصویب هیئت دولت خواهیم رساند.

به گزارش فارس مهرداد بذر‌پاش اظهار داشت: سازمان ملی جوانان بسته حمایتی را با هدف نشاط ‌افزایی در نسل جوان دختران تدوین خواهد کرد. وی در ادامه افزود: نیاز‌های جامعه ما این است که دختران شاداب باشند از این رو فضاهایی را برای نشاط و ورزش آنها باید ایجاد کنیم و بسته حمایتی نشاط ‌افزایی دختران به دنبال ایجاد تسهیلات برای نشاط آنها در محیط کار خواهد بود.

بذرپاش با بیان اینکه در جلسه آخر ستاد ملی ساماندهی امور جوانان تصمیمات خوبی اتخاذ شد، ادامه داد: سازمان ملی جوانان راهبردی را به منظور ارتباط با دستگاه‌های مختلف اجرایی در دستور کار قرار داده که یکی از انها تدارک برنامه‌های مختلف با دستگاه‌ها در روز ملی ازدواج است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در روز ملی ازدواج تمام دستگاه‌ها، خدمتی را به جوانان ارایه خواهند کرد و سازمان ملی جوانان در تعامل با رسانه ملی اقدام به تولید برنامه در حوزه فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ازدواج کرده است.

بذر‌پاش با بیان اینکه در جلسه بعدی ستاد ملی ساماندهی امور جوانان مبحث اوقات فراغت مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: تمام دستگاه‌های مختلف در روز ملی ازدواج خدماتی را ارائه می‌کنند از جمله سازمان بهزیستی به ارایه خدمات مشاوره‌ای وزارت کشور ستاد‌های ازدواج را که مصوب مجلس است راه‌اندازی می‌کند و وزارت بهداشت مراکز آموزش پیش از ازدواج ویژه زوجین را در دستور کار دارد.



منبع:
http://www.zibaro.com

   


روزنامه کیهان در تحلیل سفر آنجلینا جولی بازیگر سرشناس هالیوود به مناطق سیل زده پاکستان نوشت:در یکی از روزهای پس از رویداد سیل فاجعه آفرین پاکستان که به آوارگی ۲۰ میلیون نفر انجامید، جولی به عنوان سفیر یونیسف به میان آوارگان رفت. 

به گزارش آخرین نیوز، او درست در زمانی تظاهر به غمخواری با سیل زدگان و گزارش نیازهای آنان می کرد، که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در نقاطی از ایالت وزیرستان پاکستان، به بهانه تعقیب اعضای القاعده و طالبان، مردم بی گناه روستایی را هدف موشک قرار می دادند.

تظاهر انسان دوستانه جولی اما، تحلیلگران زیرک و واقع بین را فریب نداد. خیلی زود، در محافل رسانه ای و سیاسی ایالات متحده، حضور جولی در پاکستان، دارای ماهیت سیاسی و نمایشی برای به دست آوردن محبوبیت معنا شد.
تحلیل درست بود. جولی که در گذشته و در گفت وگوهای رسانه ای اش علاقه سیاسی خود را به رخ کشیده بود و از سودای ریاست جمهوری ایالات متحده سخن رانده بود، نیازمند به دست آوردن محبوبیت بیشتر بود. محبوبیتی که به سیاسیون ایالات متحده کمک می کند؛ یک: در مواجهه با افکار عمومی ایالات متحده، مهره ذخیره خود را به جای باراک اوباما، آسانتر روانه کاخ سفید سازند.
دو: نگاه مردم جهان را نسبت به ایالات متحده که به دلیل جنایت در افغانستان و عراق، رنگی از تنفر و خشم عمیقی یافته است، تا اندازه ای تغییر دهند.
اما مسئله این است:
یک بازیگر سینمای سرشار از خشونت و سکس آمریکا، چگونه می تواند ناگهان به سیاستمدار خردمند، تبدیل شود؟!
آیا مردم آمریکا آن قدر عقل خود را از دست داده اند که به راحتی دچار فریب شوند؟



منبع:
http://www.zibaro.com

   


سامان احتشامی نوازنده جوان پیانو که سال‌های زیادی در کنار جواد معروفی ساز زده و از او تکنیک‌های نوازندگی پیانو را آموخته، در حال حاضر با فعالیت مستمر خود توانسته شاگردان زیادی را تربیت کند.

او که انتقال‌دهنده آموزه‌های معروفی به نسل آینده است، با نوازندگی متفاوت خود توانسته با این ساز انواع نغمات ایرانی و موسیقی بومی را با همان تکنیک‌های موسیقی غربی بنوازد.

این نوازنده پیانو در آخرین کنسرت خود در تالار وحدت برای ایجاد فضایی جدید در موسیقی خود، پیانوی تشریفاتی و گرانقیمت را با یک ساز بومی و ساده از منطقه ساحل خلیج فارس (نی انبان) همراه کرد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

ایده قرار گرفتن پیانو و نی‌انبان در کنار هم از کجا شکل گرفت؟

برای اولین بار در تاریخ موسیقی ایران ساز پیانو که یک ساز کاملا کلاسیک و آکادمیک، شیک و بین‌المللی به شمار می‌آید در کنار نی‌انبان که یک ساز محلی و زیبای موسیقی جنوب ایران است، قرار گرفت که در نوع خودش تجربه‌ای موفق بود. من در این کنسرت قابلیت پیانو را نشان دادم و هدفم این بود که به مردم بگویم باید ابتدا تکنیک‌های جهانی یک ساز را فرا گرفت و سپس به سوی تجربه‌های نو حرکت کرد.

آیا از زمانی که پیانو را به عنوان ساز اصلی انتخاب کردید، هدفتان این بوده یا این‌که در چند سال اخیر برای خلق یک سبک جدید این کار را انجام دادید؟

من اولین اثرم را در سن ۱۴ سالگی با نام «باغ به باغ» منتشر کردم که مشوق آن هم استاد فرامرز پایور، سیامک بنایی و موسسه ماهور بود. از آنجایی که پیانو زدن من با بقیه تفاوت داشت با تشویق‌های استاد پایور این اثر را منتشر کردم. همچنین ایشان اجازه دادند ۲ تا از آثارشان را در آن آلبوم اجرا کنم و این واقعا برای من جای خوشحالی داشت و هم‌اکنون متوجه شدم که استاد چه محبتی به من کردند و موجب شدند که تشویق شوم و بتوانم در این زمینه کار کنم.

به طور کلی من در کارهایم حرف دل خودم را می‌زنم و سعی می‌کنم آن چیزی که احساس می‌کنم و برداشتم از موسیقی است را اجرا کنم. اینها همه موجب می‌شود آدم احساس درونی خودش را بیان کند.

در ادامه ارتقای تکنیک‌هایتان روی پیانو، چرا به سراغ نی‌انبان و اجرای تلفیقی با این ساز رفتید؟

دوستی من و محسن شریفیان به ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته برمی‌گردد. من و او کارهایمان را در استودیوی بابک شهرکی ضبط می‌کردیم که همانجا باهم آشنا شدیم.

وقتی هم که کنسرت این نوازنده را در تالار وحدت دیدم و از آن بسیار لذت بردم از او خواستم که نی‌انبانش را به آموزشگاه من بیاورد تا ببینیم می‌شود با هم ساز بزنیم یا خیر.

همان لحظه شروع همکاری من با او بود، چراکه با ساز زدن متوجه شدیم که یکسری نغمات را می‌شود با پیانو و نی‌انبان اجرا کرد. ولی نکته جالب در این است که هیچ‌کدام از نت‌های نی‌انبان با پیانو یکی نیست که من صدای آن را ناکوک شنیدنی گذاشتم.

موسیقی ایرانی چقدر قابلیت این را دارد که بتوان آن را با موسیقی‌های دیگر تلفیق کرد؟

موسیقی ایرانی موسیقی بومی یک منطقه است و به این خاطر کمتر می‌شود به صورت آکادمیک آن را یاد گرفت. برای یادگیری نوازندگی‌ و حالات موسیقی ایران باید حتما مدت زیادی را با استادی که در زمان خودش حرف اول را می‌زند کارکرد. البته یکی از موارد مهم در یادگیری موسیقی ایران این است که شخص باید حتما در ایران زندگی کند و مراسم و مناسبت‌هایی چون عاشورا، تاسوعا، نوروز، صله رحم و… را بفهمد و در کل احساس یک ایرانی را داشته باشد.

به نظر من در کنار همه این موارد زبان حرف اول را می‌زند، چراکه بیان موسیقی ما براساس زبان است.

موسیقی ایرانی چون از دل آن افرادی که در یک منطقه کار می‌کنند و ساز می‌زنند بیرون می‌آید، نوشته نمی‌شود، چراکه نمی‌توان احساس را نوشت، ولی دیگر موسیقی‌ها نوشته می‌شوند و دارای یک نظام مشخص و منطقی هستند.

نظرتان درباره اجرای موسیقی ایرانی با ارکستر بزرگ چیست؟

در بسیاری موارد دیده می‌شود که موسیقی ایرانی با یک ارکستر بزرگ اجرا می‌شود، اما من معتقدم که اجرای این نوع موسیقی با یکی ۲ ساز خیلی بهتر است، چراکه وقتی با ارکستر اجرا می‌شود، دیگر ایرانی نیست. البته می‌شود که موسیقی ایرانی را با سازهای جهانی هم اجرا کرد، اما دیگر حال و هوای ایرانی ندارد. مثل این‌که من با ساز ابوا نغمات جنوبی را بزنم که البته دیگر موسیقی نواحی ایران نیست و بلکه خارجی است.

شما در یک دوره‌ای با خواننده هم کار می‌کردید ولی چند سالی است که بیشتر موسیقی‌هایتان بی‌کلام هستند؟

من هیچ وقت با هیچ خواننده‌ای کار نکرده‌ام و همیشه آنان بوده‌اند که با من کار کرده‌اند. در واقع هیچ موزیسینی با خواننده کار نمی‌کند و خواننده‌ها همیشه پیشنهاد کار با آهنگساز را می‌دهند که اگر غیر از این باشد آن موسیقیدان به خاطر مسائل مالی می‌خواسته آلبومش خوب بفروشد.

مثل این که نگاه چندان مثبتی به خواننده‌ها ندارید؟

اصلا این طور نیست. من معتقدم که خواننده هم مثل دیگران یک مجری است که اثری ساخته شده از سوی آهنگساز را می‌خواند.

اما فکر نمی‌کنید مخاطب موسیقی بی‌کلام در ایران خیلی کم است؟

موسیقی ایرانی چون از دل بیرون می‌آید، نوشته نمی‌شود، چراکه نمی‌توان احساس را نوشت ولی دیگر موسیقی‌ها نوشته می‌شوند و دارای یک نظام مشخص و منطقی هستند

خواننده‌سالاری در تمام دنیا وجود دارد، چون کلام ماجرا را خواننده بیان می‌کند. اما من به شخصه این را نمی‌پذیرم که خودم و تمام افراد گروه مسائل سخت برگزاری کنسرت را طی کنیم و در نهایت یک نفر دیگر مطرح ‌شود.

شما از شاگردان استاد معروفی هستید که سبک ایرانی را روی پیانو پیاده کردید. برای منتقل کردن این شیوه به نسل آینده تا کنون چه اقداماتی را انجام داده‌اید؟

کسی که می‌خواهد این شیوه را یاد بگیرد، علاوه بر شنیدن قطعات نواخته شده، باید دست‌های نوازنده را هم ببیند. به این منظور من ردیف محمود کریمی و میرزاعبدالله را به وسیله ۲ نفر از هنرجویانم مانی باستانی پاریزی و سینا سلیم‌زاده با پیانوی دیجیتالی اجرا و تصویربرداری کرده‌ایم که در آینده منتشر خواهد شد.

کسانی که فیلم ضبط شده این پیانوها را تماشا می‌کنند، می‌‌توانند دست‌های نوازنده را هم روی صفحه ببینند.

علاوه بر این یکی از کارهایی که دلم می‌خواهد در زندگی‌ام انجام دهم و سعی می‌کنم تا زنده هستم انجام دهم این است که موسیقی ایران و تمام نغمات موسیقی ایران در طی ۱۰۰ سال اخیر و نیز تمامی نغمات موسیقی آیینی را که به نوعی تاریخچه موسیقی ایران هستند، با پیانو اجرا، ضبط و در اختیار مردم ایران و جهان قرار دهم. البته چه خوب می‌شد که ارگان‌هایی برای حمایت از این کار وجود می‌داشت، چراکه همه ما با سرمایه خودمان کار می‌کنیم.

شما موسیقی فیلم هم کار کرده‌اید. چه تفاوتی بین موسیقی‌هایی که برای آلبوم ضبط می‌کنید و موسیقی‌هایی که برای فیلم می‌سازید از نظر نوع آهنگسازی وجود دارد؟

موسیقی که برای آلبوم ساخته می‌شود باید شنیدنی باشد در حالی که موسیقی فیلم به روند فیلم کمک می‌کند.

به نظر من موسیقی فیلم ۲ نوع است؛ یک نوع که ممکن است به صورت ترانه‌‌ای روی فیلم باشد که شنیدنی است و نوع دیگر که بدون فیلم دیگر کارایی ندارد. من به شخصه قصد دارم موسیقی فیلم‌هایی که تاکنون ضبط کرده‌ام را منتشر ‌کنم ولی جالب اینجاست که خودم خیلی قسمت‌های آن را اصلا نمی‌توانم گوش کنم.

پس چرا منتشر می‌کنید؟

می‌خواهم بمانند. در عین حال معتقدم که هر چیزی که منتشر می‌شود دلیل برخوب بودنش نیست.

به هر حال چیزی که منتشر می‌شود، قابلیت شنیدن دارد؟

قابلیت شنیدن دارد، اما قابل شنیدن برای کسی که بخواهد موسیقی گوش کند و از آن لذت ببرد، نیست. چراکه موسیقی فیلم با تصویر خودش را نشان می‌دهد. البته در تمام دنیا موسیقی‌های فیلم را بدون تصویر هم منتشر می‌کنند، اما در کشور ما باب نیست.

به طور کلی موسیقی فیلم‌های ما در چه وضعیتی قرار دارند. آیا منطبق بر استانداردهای جهانی ساخته می‌شوند؟

مگر فیلم‌های ما در قالب استانداردهای جهانی ساخته می‌شوند که موسیقی‌اش بخواهد جهانی ساخته شود. متاسفانه هم‌اکنون هر کسی هزینه کمتری می‌گیرد به آن سفارش ساخت موسیقی می‌دهند. از طرف دیگر به خاطر این‌که هزینه‌ها خیلی بالاست، همه موسیقی فیلم‌ها کامیپوتری شده که متاسفانه آن گرما و حس لازم را ندارند.

چند سال اخیر به سراغ موسیقی کودک رفته‌اید که آخرین کارتان آلبوم «سبزه ریزه میزه» است. چه انگیزه‌ای شما را به این شاخه از موسیقی کشانده است؟

اولا کودک درونم هنوز زنده است. ثانیا این که معتقدم برای موسیقی کودک خیلی کم کار می‌شود و سرمایه‌گذاری برای آن صورت نمی‌گیرد. بر این اساس من تا آنجایی که بتوانم برای کودکان این مملکت کار می‌کنم و موسیقی ضبط می‌کنم.

از سوی دیگر در زمان کودکی ما نوار قصه زیاد منتشر می‌شد که ما با آنها مانوس بودیم، اما امروزه بازار فروش سی‌دی و کاست به خاطر شبکه‌های تلویزیونی و دیگر سرگرمی‌ها خیلی کم شده که این خود یکی از معضلات موسیقی ماست.

با این حال من در حال حاضر علاوه بر این‌که آلبومی را با صدای علیرضا گلشن و نیز آلبوم موسیقی‌های فیلم‌هایم را در دست انتشار دارم، قصد دارم موسیقی داستان حسنک و اسب بالدار نوشته رضا اشعاری را نیز بسازم.

امیرسعید بورنگ ‌/‌ جام‌جم



منبع:
http://www.zibaro.com

   


فصل ششم سریال قهوه تلخ

سه شنبه 4 آبان 1389 نویسنده: عبداله حسینی |

فصل ششم سریال قهوه تلخ از امروز سوم ابان ۸۹ در شبکه خانگی توصیع خواهد شد علاقه مندان همچنین میتوانند به سایت رسمی این سریال مراجعه کنند و به صورت انلاین خرید کنند

سریال قهوه تلخ کاری از مهران مدیری با حضور بازیگرانی  نظیر سیامک انصاری، علی لکپوریان، آرام جعفری، سحر زکریا،می باشد که علاقمندان زیادی را به سمت خود جلب کرده

ادرس سایت رسمی

www.pakhshealvand.com



منبع:
http://www.zibaro.com

   


درباره وبلاگ


آخرین پستها


نویسندگان


آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :